divendres, 6 de febrer del 2015

Preguntes d'ERC-CxC-AM sobre les resolucions d'alcaldia i els acords de Junta de Govern del ple ordinari del mes de gener de 2015

El grup municipal d’ERC-CxC-AM ha formulat 2 preguntes:

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN NÚM. 22/14 de l’11 de novembre de 2014

Adjudicar a l’empresa ITIK CONSULTORIA DEL DEPORTE Y EL OCIO S.L el contracte menor per a la realització d’un anàlisi de la situació econòmica i de gestió de l’actual del complex esportiu municipal de Cabrils i propostes d’actuació en el seu model de gestió amb l’estudi de propostes de gestió si s’escau alternatives i amb el compromís d’assistència tècnica i material mitjançant els seus recursos humans que disposen que guiaran si s’escau el procés que sigui més adient als interessos públics.

Esquerra ha preguntat sobre aquest contracte. Quines tasques ha realitzat l’empresa adjudicatària i quines conclusions n’ha tret. Segons alcaldia, la consultora ha conclòs que el complex de les piscines municipals pot ser rendible però que caldria corregir-ne algunes pràctiques de despesa: electricitat, transferències a una empresa filial, etc. Tot i així, no se’n infereix de la seva avaluació el model de gestió adient segon la presidenta del consistori. Actualment Illa Activa Cabrils es troba en concurs de creditors.

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN NÚM. 23/14 de l’15 de novembre de 2014

Referents als punts

6. Adjudicar a l’empresa BVS & PARTNERS BARCELONA, el contracte menor de serveis per la redacció d’un projecte tècnic per a l’estudi de l’estat actual i d’avaluació sobre les actuacions a executar per a garantir i mantenir la seguretat a la Riera de Cabrils.
7. Adjudicar a l’empresa BVS & PARTNERS BARCELONA, el contracte menor de serveis per la redacció d’un projecte tècnic per a l’estudi de l’estat actual i d’avaluació sobre les actuacions a executar per a garantir i mantenir la seguretat al Torrent Roldós de Cabrils.

Adjudicats tots dos a la mateixa empresa, durant la mateixa junta de govern, amb un títol i contingut idèntics, i un import lleugerament per sota dels 18.000 euros sense IVA, import màxim dels contractes menors per a serveis i suministres. Esquerra ha pregunta perquè no s’ha fet un únic contracte, fet que hagués obligat a licitar el contracte. Segons alcaldia els dos projectes són molt diferents i hi ha un informe tècnic que ho justifica. Esquerra demanarà les explicacions adients a fi de garantir allò que la llei disposa.

dilluns, 2 de febrer del 2015

Comentaris posteriors a la sessió del ple ordinari del 29 de gener de 2015.

En aquest ple han participat 11 dels 13 regidors del consistori. La Sra. Garcés es trobava convalescent i el Sr. Sánchez resideix als EEUU, per tant, no hi havia representació del grup municipal de SOM Cabrils en aquest ple. 

I comença un altre any amb les explicacions del nostre sentit del vot al ple ordinari de l'ajuntament de Cabrils. El perquè de tot plegat:

1.- Aprovar l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària de data 26 de novembre de 2014.

ENS ABSTENIM. L'acta és APROVADA pel Ple amb els vots a favor del govern CiU (5) i la regidora no adscrita (1), el PP (1) i el PSC (1), en contra del VIC (1) i l'abstenció d'ERC (1) i ICV-EUiA (1).

I. Part resolutiva de la sessió

2.- Dictamen que proposa la desestimació de les al·legacions formulades a l’acord d’aprovació inicial, i aprovació definitiva del Pressupost General de la Corporació per l’any 2015 i Bases d’Execució del mateix, que conté el propi de l’Ajuntament, el de l’Organisme Autònom Escola Bressol, el de l’Organisme Autònom Museu Municipal i els estats de previsions de despeses i d’ingressos de la societat mercantil dependent Serveis i Promocions Municipals, S.A.

Les al·legacions que presenta el senyor Serrano en relació a la relació valorada de llocs de treball de l'Ajuntament de Cabrils són un intent reiterat de sol·licitar major transparència a l'equip de govern. Si bé, l'informe de la secretaria d'intervenció considera que per a l'aprovació del pressupost, és preceptiu adjuntar la plantilla i la relació de llocs de treball (RLT), però no la valoració de llocs de treball (VLT). Actualment, l'ajuntament està revisant la relació de llocs de treball directament a través d'una consultora, malgrat el nostre desacord. Hagués pogut ser feta a través de les subvencions que ofereix anualment la Diputació de Barcelona a través del seu catàleg de serveis. La valoració de llocs de treball és el document que caldria elaborar posteriorment per a que tothom conegués quines característiques i funcions són necessàries per a desenvolupar les tasques en un determinat lloc de treball definit a la RLT. A aquestes alçades de la legislatura, a 4 mesos de les eleccions, dubtem que el govern hi arribi.

Malgrat que nosaltres ens vam oposar frontalment als pressupostos de l'exercici 2015, i al fet que respectem i compartim algunes de les al·legacions del senyor Serrano: el dret dels regidors a disposar de tota la informació i el dret a còpia per a realitzar les seves tasques de control al govern n'és una, no són raons suficients per a bloquejar l'aprovació definitiva del pressupost que ja va ser aprovat en sessió ordinària el mes de novembre del 2014. 

Alguns dels arguments que ha aportat són prou convincents per a que finalment ERC-CxC-AM s'hagi ABSTINGUT en la proposta de desistiment de les al·legacions. La proposta és APROVADA pel Ple amb els vots a favor del govern CiU (5) i la regidora no adscrita (1), el PP (1), en contra del VIC (1) i PSC (1) i l'abstenció d'ERC (1) i ICV-EUiA (1) i per tant les al·legacions són DESESTIMADES.

3.- Dictamen que proposa l’aprovació de l’encàrrec de gestió a favor de l’Ajuntament de Cabrera de Mar per dur a terme el procediment de licitació i contractació del contracte de servei de recollida selectiva i transport de vidre, paper/cartró, envasos, llaunes i tetrabrik del terme municipal de Cabrils.

Com ja deu haver estat informada la senyora alcaldessa, en dues o tres setmanes, el Consell Comarcal del Maresme (El conseller delegat de Cooperació Municipal i Planificació del Consell Comarcal del Maresme, Alfons Molons), conclourà la fase final del diàleg competitiu per a Selecció d'un soci privat per constituir una societat d'economia mixta pel servei de recollida de residus municipals. Aquesta empresa del CCM oferirà aquest servei als municipis del Maresme.

Entenem que la signatura d’aquest conveni és precipitat. El govern ha explicat perquè opta a un conveni exclusiu amb Cabrera de Mar i no, amb un bon nombre d’ajuntaments de la comarca.

Recomanem al govern que retiri aquest punt de l'ordre del dia ja que tenim dubtes raonables per pensar que el conveni acompliria millor que un acord amb el CCM els objectius principals perseguits: les economies d'escala i un preu més competitiu per volum de residus recollits entre els dos consistoris.

Emplacem al govern que estudiï l’oferta del CCM abans de prosseguir amb l'aprovació d'aquest conveni. Si no es retirés, el nostre grup municipal, ERC-CxC-AM, hi votaria en contra. El govern ha rebutjat el nostre argument i finalment hi votem EN CONTRA.

4.- Dictamen que proposa l’aprovació inicial del Reglament de la Biblioteca pública de Cabrils.

Una vegada més volem felicitar als treballadors de la Biblioteca Pública de Cabrils pel nombre i diversitat d’activitats culturals que realitzen a la biblioteca. Aquest Reglament exposa no només el funcionament d’aquest equipament sinó tot allò que pot fer un usuari de la biblioteca. El grup municipal d’ERC-CxC-AM ha votat A FAVOR d’aquesta proposta que ha APROVAT el Ple amb els vots a favor de tots els grups excepte el VIC que s'absté.

5.- Dictamen que proposa la creació de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Cabrils.

ERC-CxC-AM ha votat A FAVOR d’aquesta proposta. L’Ajuntament de Cabrils es dota al posar a disposició dels veïns de Cabrils d’aquesta Seu Electrònica, d’una eina per a que els seus usuaris puguin gestionar des de casa seva, qualsevol dia de l’any i a qualsevol hora, un conjunt de serveis que fins avui no tenien a la seva disposició.

Finalment aquest avenç arriba, no pas com una iniciativa del govern, sinó com a conseqüència d’una modificació del programari intern de gestió d’expedients del consistori, a proposta d’una de les seves treballadores.

Dues lleis obligaran a les corporacions a una major transparència, la llei 11/2007 de 22 de juny, d’Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics i la llei 19/2013 de Transparència, Accés a la Informació Pública i bon Govern. I ha hagut de ser l’obligació la que entenem empeny aquest govern a una major transparència. Ara tenim una eina, però ara cal omplir-la de continguts. Confiem que a pocs mesos de les eleccions aquest govern acabi finalment creient-s’ho, cosa que no ha fet fins ara com els fets demostren.

La proposta és APROVADA pel Ple amb els vots a favor de tots els grups excepte el VIC que s'absté.

6.- Dictamen que proposa l’aprovació inicial de la modificació de l’Ordenança reguladora de la creació de fitxers de dades de caràcter personal de l’Ajuntament de Cabrils

La modificació de l’ordenança reguladora de la creació de fitxers de dades de caràcter personal de l’Ajuntament de Cabrils, és una ordenança tècnica que recull els fitxers que la LOPD obliga a informar quan una entitat, empresa o administració genera fitxers que poden contenir algun tipus d’informació personal. És per aquesta raó que el grup municipal d’ERC-CxC-AM ha votat A FAVOR de la proposta. La proposta és APROVADA pel Ple amb els vots a favor de tots els grups excepte el VIC que s'absté.

7.- Dictamen que proposa l’aprovació provisional de l’Ordenança Fiscal núm. 11, reguladora de la taxa per llicències o la comprovació d’activitats comunicades en matèria d’urbanisme de l’Ajuntament de Cabrils.

La modificació de l’Ordenança Fiscal número 11 vol adaptar el seu redactat a la legislació vigent i que permet a les persones físiques o jurídiques que hagin sol·licitat una llicència d'obres i li caduqui a renovar-la sense haver de tornar a presentar tota la documentació sota unes determinades condicions. La llei però no eximeix de realitzar la gestió i pagar les taxes de renovació, però ens infon certs dubtes sobre un possible abús d’aquesta fórmula. És per aquesta raó que el grup municipal d'ERC-CxC-AM finalment s’ha ABSTINGUT. El Ple HA APROVAT la moció amb els vots del govern CiU (5) i la regidora no adscrita (1) i l'abstenció de la resta de grups ERC (1), PSC (1), PP (1) VIC (1) i ICV-EUiA (1).

Les següents propostes, la 8, 9, 10 i 11 són modificacions dels Estatus de Consorcis en els quals l’Ajuntament de Cabrils participa, per adaptar-se a la legislació vigent, una modificació de la llei 27/2013 de 27 de desembre de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local (LRSAL) i la llei 15/2014 de 16 de setembre de Racionalització del Sector Públic que limita la constitució de nous consorcis, i obliga als que ja estan constituïts a adaptar-se al marc que el govern de l’Estat ha definit. Donat que en aquests casos són adaptacions tècniques, i que respon a un requisit legal, el grup municipal d’ERC-CxC-AM ha votat A FAVOR de totes elles. Totes les propostes s'han votat igual. Tots els grups han votat A FAVOR excepte el VIC que s'ha abstingut. La moció ha quedat APROVADA pel Ple.


8.- Dictamen que proposa la ratificació de la modificació dels Estatuts del Consorci per al Tractament de Residus Sòlids Urbans del Maresme

9.- Dictamen que proposa la ratificació de la modificació dels Estatuts del Consorci Parc Serralada Litoral

10.- Dictamen que proposa la ratificació de la modificació dels Estatuts del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme

11.- Dictamen que proposa la ratificació de la modificació dels Estatuts del Consorci Localret

12.- Donar-se per assabentats de la Sentència núm. 857 dictada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Sala del Contenciós Administratiu, Secció Segona

13.- Donar compte dels informes d’intervenció i tresoreria municipals sobre el compliment de la Llei de morositat a l’Ajuntament de Cabrils


II. Part no resolutiva de la sessió


14.- Mocions urgents

ERC-CxC-AM ha presentat per urgència la moció per a impulsar cicles formatius d'hostaleria a l'IES Cabrils. Aquesta proposta que va ser consensuada prèviament amb representants de l'AMPA de l'institut i de l'Associació d'Hostalers de Cabrils no va arribar a ser votada pel ple. En el seu vot d'urgència, el govern (CiU i la regidora no adscrita) i el VIC van votar-hi en contra, i per tant no va prosperar. ERC-CxC-AM lamenta novament la pèrdua d'una oportunitat del ple per a donar suport a la constitució d'un fòrum de debat entre els agents públics, socials i econòmics que fixi de forma consensuada un projecte educatiu per al nostre poble. Un projecte propi que pugui ser presentat als Serveis Territorials del Departament d'Educació per a ser defès per tots en benefici de Cabrils.

15.- Donar compte de les resolucions dictades per l’alcaldia, i dels acords adoptats per la Junta de Govern Local des de la darrera sessió

16.- Precs i preguntes